ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه

منشا کلمه برند کشور نروژ میباشدکه در امریکا از ان به عنوان مارک نیز استفاده میشده.در صنعت از ان به عنوان یک اسم خاص ویا لوگوی خاص برای یک محصول ویا یک کافه رستوران ویا هر چیز دیگری استفاده میشود.که ان صنعت یا محصول ویا رستوران را به یک شخص حقیقی ویا یک شرکت متعلق میداند وان را از بقیه متمایز میکند. در ترکیه نیز میتوانید برند خود را به ثبت برسانید که البته دارای اعتبار بین المللی میباشد وبرای ثبت برند احتیاجی به ثبت شرکت در ترکیه نیست.

انواع ثبت برند در ترکیه

همانطور که قبلا توضیح دادم ثبت برند در ترکیه به دو صورت انجام میشود.هم میشود بصورت شخصی ثبت کرد که احتیاجی به ثبت شرکت ندارد واعتبار ده ساله داردوهم میتوان بصورت حقوقی به ثبت رساند که البته در این نوع بایستی ابتدا شرکت به ثبت رساند وسپس اقدام به ثبت برند کرد که این نوع نیز اعتبار ده ساله دارد.

مراحل ثبت برند

در ترکیه مراحل ثبت برند ۵ماه زمان میبرد که پس از درخواست تایید اولیه بیاید و اگر درخواست شما رد نشده باشد ۷ ماه دیگر زمان لازمست تا تاییدیه نهایی بباید. تا ییدیه نهایی برای شما از طریق ایمیل ارسال میشود که در صورت تایید نهایی وثبت برند شما در سازمان ثبت علائم تجاری ترکیه میتوانید ان را مشاهده کنید.اگر در مرحله اول درخواست شما رد شود میتوانید اعتراض کنید که البته ملزم به پرداخت هزینه میباشد. واگر مجددا درخواست شما رد شد هیچ هزینه ای به شما مسترد نمیشود.

ثبت برند بین المللی یا ثبت مادرید.

نوع دیگر ثبت برند همان ثبت برند بین المللی ویا جهانی میباشد، که برند شما علاوه بر ثبت در ترکیه در کشورهای دیگر مورد تقاضای شما نیز ثبت میگردد.اینوع ثبت یا همان ثبت برند مادرید قبلا بدین گونه بود که شما برای ثبت در هر کشور بایستی جداگانه در اون کشور اقدام به ثبت وطی کردن مراحل قانونی اون کشور مینمودید.ولی حالا بدین بدین شکل انجام میشود که ابتدا مراحل ثبت برند را در کشور مبدا مثل ترکیه انجام میدهید وپس از تایید در کشورهای مورد تقاضا ثبت برند را اضافه میکنید که البته برای هر کشور هزینه اضافه بایستی پرداخت کنید
در مورد ثبت برند ویا ثبت شرکت لازمست به اطلاع هموطنان عزیز بر سانم که این دو هیچکدام در شرایط عادی ونرمال باعث دریافت کارت اقامت برای شما نمیشود وگاها بعضی تصور میکنند که با ثبت شرکت میتوانند کارت اقامت دریافت کنند ولی این مستلزم اونه که شرکت چند سال فعالیت داشته باشه وبه دولت ترکیه مالیات داده باشد و سوداور باشه وبرای دولت ترکیه ثابت بشه که وجود این شرکت برای کشور ترکیه مفید است منافع مالی دارد ود این شرایط شما میتوانید درخواست کارت اقامت نمایید ودر غیر این شرایط ثبت شرکت برای شما کارت اقامت همراه نخواهد اورد واگر شرکت شما در ترکیه ثبت شود و شما در پرداخت مالیات تعلل کنید واین میزان بدهی شما از۱۰۰ هزار لیر به بالا باشد دولت با کسر از حسابهای بانکی شما و اموال شما این بدهی را تسویه میکند.ودر صورتی که این بدهی پایین تر از مبلغ مذکور باشد این میزان بدهی در پرونده شما ثبت میگردد وبه ان جریمه تعلق میگیرد تا میزان بدهی به مبلغ ۱۰۰ هزار لیر برسد و وطبق قانون حسابهای شما بلوکه شود.

ثبت شرکت اینترنتی در ترکیه

در ترکیه میتوان شرکت اینترنتی را به ثبت رساند که در ان بابستی نوع شغل وسه فعالیت این شرکت را مشخص کنیم که البته مغایرتی با محدودیتهای بانکی نداشته باشد و میتوانیم برای گرفتن درگاه اینترنتی از بانک و شرکتهای مالی مثل پاپارا نیز اقدام نماییم.وبایستی حتما شرکت را در این خصوص به ثبت برسانیم وقوانین فروش اینترنتی را رعایت کنیم.

چگونه میتوانیم در ترکیه موسسه اموزشی ثبت کنیم؟

اگر دوست دارید در ترکیه موسسه اموزشی افتتاح نمایید واز این طریق برای خودتان کسب درامد نمایید بایستی به اطلاع سروران گرامی برسانم که ایجاد اینگونه مراکز علاوه بر ثبت شرکت نیاز به مجوزهای لازم از ادارات مربوطه نیز میباشد که در این رابطه یکی از فعالیتهای مشخص شده در انجام ثبت شرکت حتما بایستی انجام فعالیت اموزشی قید گردد.ضمنا استخدام یک مدیر که دارای پروانه در خصوص انجام ان اموزش خاص میباشد برای ان نوع اموزش از وزارتخانه درخواست مجوز گردد. وبرای این کار حتما قبل از درخواست مجوز برای انتخاب محل ان موسسه اموزشی واینکه ایا ان محل برای ان مکان اموزشی مناسب است یا خیر تحقیقات کامل بعمل اید تا بعدا دچار خسارت نشویم.
امار ثبت شرکت در ترکیه در سال ۲۰۲۰
طبق امار اتحادیه وبورس کشور ترکیه ۱۰۲ هزار و۷۹۴ شرکت در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است وبرای این شرکتها حدود ۴۹ میلیارد لیر سرمایه گذاری شده است که حدود سه ونیم میلیارد لیر توسط خارجیها سرمایه گذاری شده است.در بین خارجیها بیشترین ثبت شرکت لیمیتد توسط ایرانیها صورت گرفته است.کلا ایرانیان در سال ۲۰۲۰ هفتصد و بیست وپنج شرکت ثبت کرده اند وحدودا ۱۷۱.۵ میلیون لیر سرمایه گذاری کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.